Infobar icon
Ingyenes szállítás!
Autótípus keresés
 
 
 
 
 

Autóproblémákkal kapcsolatos kérdések


Leült az autóm, de újraindítás után felemelkedett...miért?

A rendszerből szivárog a levegő - általában kis repedés a légrugóban. Az autó néha pár perc alatt, máskor pár napon belül ül le. Ez függ a repedés nagyságától és pl. attól is, hogy hogyan parkol le (hogyan válik a repedés szabaddá). A repedés kialakulhat egy légrugóban vagy akár többen is. Néha megtörténhet, hogy az autó pár napig nem ül le és a hiba csak ezt követően jelentkezik újból.

Megoldás:  Javasoljuk az egyes oldalak magasságának megmérését (az abroncsok sárvédőjénél) és a légrugó / lengéscsillapító cseréjét a legalacsonyabb oldalon. Szintén javasoljuk a légrugók / lengéscsillapítók páros cseréjét (2 elülső vagy 2 hátulsó), mivel a légrugók egyformán kopnak és csak idő kérdése, hogy mikor reped meg a másik oldal is (ez lehet pár nap vagy hónap). Így megspórolhatja a szervizben töltött időt és megkímélheti a futómű légkompresszorát is (nem fúj fölöslegesen).                                   


Leült az autóm és egyáltalán nem emelkedik...miért?

Nem működik a légkompresszor és a rendszerből szivárog a levegő - általában kis repedés a légrugóban. A légkompresszor valószínűleg azért "szállt el", mert szüntelenül lyukas rendszerbe fújta a levegőt.

Megoldás:  Elsősorban a légkompresszort szükséges lecserélni (a relléket is!) és megpróbálni felemelni az autót. Ezt követően a rendszer repedésének eltávolítása szükséges. Javasoljuk az autó figyelését és az egyes oldalak magasságának megmérését (az abroncsok sárvédőjénél) például reggel és este. Így kiderítheti melyik oldal süllyed és mely légrugó / lengéscsillapító cseréje szükséges. Szintén javasoljuk a légrugók / lengéscsillapítók páros cseréjét (2 elülső vagy 2 hátulsó), mivel a légrugók egyformán kopnak és csak idő kérdése, hogy mikor reped meg a másik oldal is (ez lehet pár nap vagy hónap). Így megspórolhatja a szervizben töltött időt és megkímélheti a futómű légkompresszorát is (nem fúj fölöslegesen).                                   


A kijelzőn világít egy autó jel nyíllal...miért?

Az autó így jelzi a légrendszer valamely hibáját. Ez többféle problémát jelezhet: gyenge légkompresszor, levegő szivárgása, az autó magasságmérőjének meghibásodása vagy más elektronikai meghibásodás.

Megoldás: Az autót szükséges csatlakoztatni a számítógépes diagnosztikára, mely pontosan meghatározza a problémát.


Egyenetlen úttesten az autó zörög és kopog…miért?

A zörgést több komponens is okozhatja (szilentblokkok és csapok), de akár a lengéscsillapító is.

Megoldás:  Az autót szervizbe kell vinni, ahol leszerelik a futómű egyes komponenseit és ellenőrzik a szilárdságukat. Az egyéb komponensek meghibásodásának kizárása után valószínűsíthető, hogy a lengéscsillapító zörög / kopog. Ne zavarja össze, hogy a lengéscsillapító "száraz", tehát az olaj nem folyt ki. A lengéscsillapítóból az olaj a légrugóba folyik, amely viszont légmentesen szigetelt, így a hibás lengéscsillapító is "száraz". Amennyiben univerzális lengéscsillapítóról van szó (nincs jobb /  bal oldalsó része), megpróbálhatja kicserélni a lengéscsillapítókat és tesztelheti, hogy a zörgés elmúlt-e. Ez után szükséges a lengéscsillapítót újra cserélni.


Az autó nem ült le, de ferdén áll...miért?

Az autó rossz kalibrációjáról, vagy meghibásodott magasságérzékelőkről lehet szó.

Megoldás:  Az autót szervizbe kell vinni, ahol fizikai ellenőrzésnek vetik alá a magasságérzékelőket. Szóba jöhet törés / hajlás vagy a kábelezés károsodása. Ebben az esetben szükséges az alkatrész cseréje és diagnosztikája valamint az autó újrakalibrálása. Amennyiben az érzékelők nem károsodtak, elegendő lehet a PC kalibrálás .


Az autó egyszer extrém magasan, máskor extrém alacsonyan van...miért?

Valószínűleg megsérült (eltört) az autó magasságérzékelője.

Megoldás:  Az autót szervizbe kell vinni, ahol fizikai ellenőrzésnek vetik alá a magasságérzékelőket. Szóba jöhet törés / hajlás vagy a kábelezés károsodása. Ebben az esetben szükséges az alkatrész cseréje és diagnosztikája valamint az autó újrakalibrálása.


Hangos a légkompresszorom...miért?

Gyenge a légkompresszora - a légkompresszor valószínűleg azért "szállt el", mert szüntelenül lyukas rendszerbe fújta a levegőt.

Megoldás:  Elsősorban a légkompresszort szükséges lecserélni (a relléket is!). Ez után ellenőrizni kell, hogy nem a rendszeren van-e a lyuk. Javasoljuk az autó figyelését és az egyes oldalak magasságának megmérését (az abroncsok sárvédőjénél) például reggel és este. Így kiderítheti melyik oldal süllyed és mely légrugó / lengéscsillapító cseréje szükséges. Szintén javasoljuk a légrugók / lengéscsillapítók páros cseréjét (2 elülső vagy 2 hátulsó), mivel a légrugók egyformán kopnak és csak idő kérdése, hogy mikor reped meg a másik oldal is (ez lehet pár nap vagy hónap). Így megspórolhatja a szervizben töltött időt és megkímélheti a futómű légkompresszorát is (nem fúj fölöslegesen).


Nem tudom átkapcsolni a futómű keménységét (sport / comfort)...miért?

A probléma a lengéscsillapító valamelyik elektronikus szelepében van - rossz csatlakozás vagy kiégett.

Megoldás:  Először rá kell kapcsolni az autót a diagnosztikára, hogy az elárulja melyik oldal hibás. Ezt követően a hibás oldalon ellenőrizni kell a lengéscsillapítóból eredő kábelt. Amennyiben az nem sérült, szerelje le a lengéscsillapítóról, csatlakoztassa ki az autóból és ellenőrizze / tisztítsa ki a végződéseit. Segítségére lehet egy kontakt spray is. Ezt követően mindent csatlakoztasson az eredeti helyére. Próbálja ki, hogy működik-e a kapcsolás. Amennyiben nem, akkor az elektroszelep égett ki és a teljes lengéscsillapító cseréje szükséges.


Figyelmeztetés: A feltüntetett szöveg csak tájékoztató jellegű, ezért minden esetben kérje szakember tanácsát! A honlap üzemeltetője nem vállal felelősséget az autó hibájának téves diagnosztizálásáért.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió